gearudvæksling
gearudvæksling
Hej
Min gearkasse begyndte lige pludselig at skifte mærkeligt det rungede i hele bilen når den skulle trække, det blev dog bedre igen men der er stadig mærkelige skift som om den stifter til to gear lige efter hinanden.
testeren viste lagret fejl: gearkassens gearudvæksling ikke tilladt, elektrisk styreenhed Y 3/6.
mercedes værksted dømte gearkassen færdig til udskiftning, har nogen en mening om dette ?
Min gearkasse begyndte lige pludselig at skifte mærkeligt det rungede i hele bilen når den skulle trække, det blev dog bedre igen men der er stadig mærkelige skift som om den stifter til to gear lige efter hinanden.
testeren viste lagret fejl: gearkassens gearudvæksling ikke tilladt, elektrisk styreenhed Y 3/6.
mercedes værksted dømte gearkassen færdig til udskiftning, har nogen en mening om dette ?
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Re: gearudvæksling
Det kunne godt lyde lidt som dit elpanel der står til en udskiftning.
Mener du hele panelet med ventiler inde i gearkassen eller kun printpladen ?
Selve printpladen.
Det er ikke unormalt at kontaktfladerne bliver dårlige og at følerne bliver fyldt om med metal spåner og måler forkert.
Når man så er i gang med at skifte el panel, så får gearkassen samtidige service + ventilerne bliver lige tjekket og målt igennem
Det er ikke unormalt at kontaktfladerne bliver dårlige og at følerne bliver fyldt om med metal spåner og måler forkert.
Når man så er i gang med at skifte el panel, så får gearkassen samtidige service + ventilerne bliver lige tjekket og målt igennem
nu har jeg pladen ude, der sidder lille enhed på plader der kan vippe lidt hvor der er to forhøjninger og et stykke fjederblik, de er åbenbart magnetiske for der sidder metalspåner på dem, betyder det at gearkasse så er færdig ?
Det er ikke ens betydning med at gearkassen er færdig nej. Skift kontaktpladen
Tak for hjælpen JTC. det hjalp desværre ikke, så nu kører jeg til Att.24 på mandag og får skiftet gearkassen og converteren 

Ærgeligt at Jacobs bud ikke kunne løse det, men det er en meget stor værdi at der er erfarne folk som dig Jacob, der kan give os informerede vurderinger. Og hvis der falder noget biz af på den konto så er det kun velfortjent.
Lidt nysgerrig omkring hvad det koster at skifte en gearkasse. Hvor meget måtte du hoste op for en ny gearkasse? Ny? Brugt? Hvor mange arbejdstimer osv?
Lidt nysgerrig omkring hvad det koster at skifte en gearkasse. Hvor meget måtte du hoste op for en ny gearkasse? Ny? Brugt? Hvor mange arbejdstimer osv?
W211 E220 CDi 2006 kombi
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
hej ulrikp
Jeg får det lavet hos att24.de i waltrop uden for Dortmund (600km fra grensen) det er en renoveret gearkasse og converter.
jeg skal betale 1690 euro for gearkasse og converter og 360 euro for udskiftningen incl. alt.
din vil koste 1590 + 360 euro. hertil kommer en overnatning som koster ca. 100 euro
Du kan finde det hele på deres hjemmeside
og hvis du søger på att.24 gearkasse her i forummet er der skrevet en hel del om det.
kan jeg være behjælpelig med praktiske oplysninger er du velkommen til at kontakte mig.
JPA.
Jeg får det lavet hos att24.de i waltrop uden for Dortmund (600km fra grensen) det er en renoveret gearkasse og converter.
jeg skal betale 1690 euro for gearkasse og converter og 360 euro for udskiftningen incl. alt.
din vil koste 1590 + 360 euro. hertil kommer en overnatning som koster ca. 100 euro
og hvis du søger på att.24 gearkasse her i forummet er der skrevet en hel del om det.
kan jeg være behjælpelig med praktiske oplysninger er du velkommen til at kontakte mig.
JPA.
Hvordan gikk dette,ble du førnøyd med den nye girkassen?JPA skrev:hej ulrikp
JPA.
Jan Erik.
Ja med en helt ny converter og en renoveret gearkasse, kører den nu som en drøm.
Der er dog et problem, jeg afleverede bilen aftenen før, så de kunne gå igang med den fra morgenen, kl. 8,30 ringede de til mig og sagde de havde testet olien, og at den
indeholdt kølevand, hvilket betød at køleren var færdig, det kunne jeg ikke rigtigt forstå da jeg havde set på olien og ikke set vand i den, men det kan jo være at gearkasseolie kan blande sig med vand uden jeg ikke kunne se det, så jeg var nød til at accepterede at de skiftede køleren.
da jeg hentede bilen kl. 16.00 spurgte jeg om de havde trykprøvet den, hvilket de ikke brugte, men kun lavede en glykoltest. det forstod jeg ikke rigtigt så jeg bad om at få min gamle køler med, det var helt i orden for de var 100% sikre at deres test var ok.
Nu har jeg haft oliekøleren stående med 8 bars tryk på i 30 timer uden det mindste tab, så jeg tror ikke på at vandkøleren med et par bars tryk kan sende vand ind i oliekøleren og gearkassen.
Er der nogen der har en anden mening om min konklusion ?
hvor mange bar trykprøver man normalt en oliekøleren med ?
Der er dog et problem, jeg afleverede bilen aftenen før, så de kunne gå igang med den fra morgenen, kl. 8,30 ringede de til mig og sagde de havde testet olien, og at den
indeholdt kølevand, hvilket betød at køleren var færdig, det kunne jeg ikke rigtigt forstå da jeg havde set på olien og ikke set vand i den, men det kan jo være at gearkasseolie kan blande sig med vand uden jeg ikke kunne se det, så jeg var nød til at accepterede at de skiftede køleren.
da jeg hentede bilen kl. 16.00 spurgte jeg om de havde trykprøvet den, hvilket de ikke brugte, men kun lavede en glykoltest. det forstod jeg ikke rigtigt så jeg bad om at få min gamle køler med, det var helt i orden for de var 100% sikre at deres test var ok.
Nu har jeg haft oliekøleren stående med 8 bars tryk på i 30 timer uden det mindste tab, så jeg tror ikke på at vandkøleren med et par bars tryk kan sende vand ind i oliekøleren og gearkassen.
Hvis du skal have en retvisende trykprøve, så skal den trykkes med 80-90 grader varm væske.JPA skrev:Ja med en helt ny converter og en renoveret gearkasse, kører den nu som en drøm.
Trykprøve kan sagtens være ok ved kold trykprøve.
ZOOM ZOOM.
Ny oliekøler kan vel ikke koste så meget i den store sammenhæng? Måske er det årsagen til at din gearkasse stod af.
15000kr for at få monteret en renoveret automatgearkasse er væsentligt mindre end jeg troede det ville koste.
15000kr for at få monteret en renoveret automatgearkasse er væsentligt mindre end jeg troede det ville koste.
W211 E220 CDi 2006 kombi
Om det er meget eller lidt med 700 euro for et ny køler kan man altid diskutere, det er mere det, at det måske var unødvendigt at skifte den, der irriterer mig.
jeg har prøvet at trykprøve den med 90 gr. vand den holder stadig tæt.
er der nogen der ved hvor stort trykket kan blive i oliekøleren ?
PS. de 15000 kr. er inkl. en fabriks ny converter.
jeg har prøvet at trykprøve den med 90 gr. vand den holder stadig tæt.
er der nogen der ved hvor stort trykket kan blive i oliekøleren ?
PS. de 15000 kr. er inkl. en fabriks ny converter.
I min optik er det fint nok at de skifter din køler hvis de har fundet kølevand i din olie ,om det er er trick for at tjene ekstra mønt er jo så det spm man kan stå tilbage med specielt hvis man ikke kan finde defekter på delen som påstås defekt
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde