ABS fejl W203

Alt vedrørende teknik
Besvar
eclips

ABS fejl W203

Indlæg af eclips »

hej min Mercedes W203 C240 , har fået en ABS - fejl , det startede for 14 dage siden hvor fejlen meldte sig ved start , så slukkede jeg
tændingen , og startede igen og ingen fejl , det har den vel gjort ca, 5 gange over de 14 dage , men så her i eftermiddag melder den fejl
konstant og spedometer ( hastighed ) bliver stående på nul når man kører.
er der nogen som har et bud på hvad det er , jeg tænker om det er en ABS føler ved det ene hjul :
på forhånd tak
SHC

Re: ABS fejl W203

Indlæg af SHC »

eclips skrev:hej min Mercedes W203 C240 , har fået en ABS - fejl , det startede for 14 dage siden hvor fejlen meldte sig ved start , så slukkede jeg
tændingen , og startede igen og ingen fejl , det har den vel gjort ca, 5 gange over de 14 dage , men så her i eftermiddag melder den fejl
konstant og spedometer ( hastighed ) bliver stående på nul når man kører.
er der nogen som har et bud på hvad det er , jeg tænker om det er en ABS føler ved det ene hjul :
på forhånd tak
På med en tester - det kan være flere ting og det kan være flere steder. Hvis det er ved et af hjulene, der er noget galt, kan du se hvilket hjul, og du kan gå i gang med at undersøge ledninger, stik, sensor, abs-ring osv.
Hilsen Steen
eclips

Indlæg af eclips »

tak for svaret , jeg havde også selv en mistanke om en sensor ,
mon der er en i Århus området der har en Tester , og som vil hjælpe ??
hilsen
eclips

Indlæg af eclips »

hej , jeg er på sporet af fejlen , jeg har løftet låget af sikrings boksen i motorrummet der sidder 4 sikringer som omhandler ABS i følge
instruktionsbogen , haft dem ude og målt dem --- ingen sprunget , jeg ved af erfaring mange år i elektronik branchen at RELÆ kan hænge ,
derfor slog jeg let på alle relæer , derefter ind og starte og fejlen er væk alt virker ,
så til spørgsmålet er der nogen som kan hjælpe hvilket relæ har noget med ABS- BAS . at gøre og dets placering , så er det jo bare
en tur forbi HESSEL og købe et nyt , hilsen allan
Besvar