hårdt gearskifte ved kold start W211 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
pullman

hårdt gearskifte ved kold start W211 CDI

Indlæg af pullman »

Jeg er begyndt at blive irriteret over det 1 gear skift ved koldstart, gearkassen skifter meget tidligt og kontant ved det første gearskift, samtidigt motorbremser den også kraftigt ved langsom kørsel frem mod lyskryds, hvilket er ret irriterende! når den er varm fungere det meget bedre..

Indtil videre er der lavet service på gearkassen, og adaption data er resat via star tester, der skete en lille marginal forbedring men ikke noget som gav value for money..

det føles som converteren ikke låser ordentligt op ved kold start?

Kan det have noget med converter adaption at gøre, har kigget lidt i vejledningen, som jeg læser det skal man finde et længere stykke vej hvor det går op ad bakke for at gennemføre denne indstilling korrekt...
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Re: hårdt gearskifte ved kold start W211 CDI

Indlæg af BWJ »

Er der forskel på. om du kører i "S" eller "C" ?
ZOOM ZOOM.
Bent

Indlæg af Bent »

Jeg er ikke mekaniker, men har alligevel en mening omkring automatgearkasse.
For få dage siden, havde jeg min bil på MB værksted, fordi jeg ikke var tilfreds med den automatiske gearkasse. Jeg fik gearkassen gennemskyllet med olie og frisk olie påfyldt. Det er nu anden gang jeg prøver dette og det hjælper helt vild - men desværre i forholdsvis kort tid.
Jeg kikkede mekanikeren over skulderen, da testeren var sat til bilen. Testeren viser for den automatiske gearkasse, at der er nogle værdier for gearkassens "Koblinger" - jeg tror der er 3 x 7 værdier. jeg ved ikke så meget om disse "koblinger", men er en af tallene over 20, vil der komme en fejlmelding. Denne fejlmelding kan kun fjernes, hvis gearkassen skiftes.
Andre har skrevet, at MB`s automatgearkasse er den bedste af alle - jeg tvivler.
pullman

Indlæg af pullman »

BWJ skrev:Er der forskel på. om du kører i "S" eller "C" ?
Gearskift er ca. lige dårlig i begge tilstande, alle andre mb jeg har haft har skiftet som smør ved alle temp og ved alle indstillinger..

Det føles som om converter laver lock up samt at den ikke slipper/går ud af lockup når gassen slippes også bliver gearskiftet ubehageligt + kraftig fornemmelse af motorbremsen, dog kun ved blid acceleration og ved lav hastighed giver jeg den meget gas og køre som idiot skifter den pænt?

J
Senest rettet af pullman 8. jul 2017, 05:59, rettet i alt 1 gang.
pullman

Indlæg af pullman »

Bent skrev:Jeg er ikke mekaniker, men har alligevel en mening omkring automatgearkasse.
For få dage siden, havde jeg min bil på MB værksted, fordi jeg ikke var tilfreds med den automatiske gearkasse. Jeg fik gearkassen gennemskyllet med olie og frisk olie påfyldt. Det er nu anden gang jeg prøver dette og det hjælper helt vild - men desværre i forholdsvis kort tid.
Jeg kikkede mekanikeren over skulderen, da testeren var sat til bilen. Testeren viser for den automatiske gearkasse, at der er nogle værdier for gearkassens "Koblinger" - jeg tror der er 3 x 7 værdier. jeg ved ikke så meget om disse "koblinger", men er en af tallene over 20, vil der komme en fejlmelding. Denne fejlmelding kan kun fjernes, hvis gearkassen skiftes.
Andre har skrevet, at MB`s automatgearkasse er den bedste af alle - jeg tvivler.
Jeg overvejer også skyldning, men har bare en sjette sans som indikere at noget andet er i vejen..

MB er er ikke fejlfri men deres gearkasser har en længere levetid end man kan forvente på andre mærker...
Besvar