Gearkasse problemer 722640 W211 CDI220

Alt vedrørende teknik
Besvar
MrMercer

Gearkasse problemer 722640 W211 CDI220

Indlæg af MrMercer »

Jeg har læst om mange af de problemer der er beskrevet med denne gearkasse og er selv ramt af nogle af dem.
Efter 570400km begyndte snigende problemer med tøvende nedgearinger til glidende gearskift op i gear, at være irriterende. Fik at vide af mit MB-værksted at gearkassen nok sang på sidste vers.
Lang historie kort, -efter at have spurgt på pris ved skift af renoveret gearkasse + converter (ca. kr. 30.000,00 monteret) og herinde læst om ATT24 i Tyskland (kr. 15.000,00), blev første uge af sommerferien brugt på at køre til Waltrop og få skiftet til en renoveret gearkasse og ny converter. På vejen hjem havde den et par skift (3.-4-gear) hvor det skete med et hug/ryk. Dette er øget fra at være af og til, til at være hver gang at skiftet sker når det er en "langsom" acceleration, eller når man letter på speederen lige omkring 50km/t.
I dag havde jeg så en lidt hårdere opbremsning ved ca. 50km/t -dog uden abs-aktivering, og bilen rullede stadig, -da jeg ville fortsætte, reagerede bilen ikke på speederen. "D" virkede ganske enkelt ikke længere og der kunne ikke skiftes manuelt. Dog virkede bakgearet og da jeg var ret tæt på at være hjemme, kunne jeg bakke hjem.
For 1 ½ md siden, tjekkede jeg gearoliestanden og der kunne hældes ca ½ l på. Herefter skiftede den som en drøm, men kun den samme dag. Næste dag var problemet med hug mellem 3. og 4. der igen og har været der siden.
Jeg har selvfølgelig sendt en mail til ATT24 og beskrevet problemet, da det for mig ser ud til at være en reklamationssag, men får nok først svar derfra på mandag. Bilen bliver sendt på mit Autoriserede værksted på mandag, da jeg er afhængig af den i forbindelse med mit job.
Hvad kan problemet være?
Det kunne være rart at være lidt forberedt, inden jeg taler med både de tyske og danske mekanikere.
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Re: Gearkasse problemer 722640 W211 CDI220

Indlæg af BWJ »

Det er altid en god idé, at få skyllet kassen efter 2-3000 km, når vi taler ny/renoveret kasse.
Har du iøvrigt prøvet adaptive reset ?, - søg her på forum.
ZOOM ZOOM.
MrMercer

Re: Gearkasse problemer 722640 W211 CDI220

Indlæg af MrMercer »

BWJ skrev:Det er altid en god idé, at få skyllet kassen efter 2-3000 km, når vi taler ny/renoveret kasse.
Har du iøvrigt prøvet adaptive reset ?, - søg her på forum.
Tak for svar! -har tænkt på at få skyllet/og nyt olie på.

Den er resat både af MB for 14 dage siden og af mig selv jf. link. i går.

Har søgt og læst en del herinde og har flere bud på fejlen.

I morgen kommer der tester på og så tager jeg den derfra.
Besvar