Hejsa. Ny mand i klubben.
Jeg har netop erhvervet mig min første MB og står med et mindre problem.
Den har små udsættere under dellast, som om tændingen slukker et tændrør i få sec. Jeg skiftede derfor alle 16 tændrør, da jeg troede det var et defekt rør. Problemet er blevet en smule mindre, men er der stadig, så jeg tænkte at der måske kunne være et problem med en tændspole eller en dyse.
Bilen er en E500 fra 2003.
Håber i kan hjælpe.
Pfh. Tak
Kjeld
E500 udsættere under dellast
Re: E500 udsættere under dellast
Det lyder meget som tændspole eller tændkabel fejl.
Det kan også være et af stikkene til en tændspole som er dårligt.. De knækker for at godt ord
Det kan også være et af stikkene til en tændspole som er dårligt.. De knækker for at godt ord
Hejsa.JTC skrev:Det lyder meget som tændspole eller tændkabel fejl.
Det var også min tanke. Kan man måle sig frem til hvilken tændspole, eller er det bare at skifte alle fra en kant af?
Hvis i så fald man køber ny eller nye tændspoler, følger tændkablerne så ikke med?
Tak for dit svar iøvrigt.
Kjeld
E500 årgang 2003
Kablerne følger somregl ikke med ved køb af en ny tændspole.
En bedre OBD tester, kan sige hvilken cylinder der er udsætter på.
Jeg har godt nok et pc baseret system, jeg brugte på min bmw. Men det er jo ikke sikkert det virker på en MB.JTC skrev:Kablerne følger somregl ikke med ved køb af en ny tændspole.
Iøvrigt en rigtig interessant hjemmeside du har sat sammen. Jeg er meget interesseret i at høre om hvad priserne er på et mere frivolt udstødningssystem, samt hvad luftfiltre kan give bilen..
Jeg har bestil en tændspole og tændkabler, så jeg må prøve udelukkelses metoden. Jeg har dog en ret god ide om hvilken cylinder den er gal med. Da jeg skiftede tændrør var det ene vådt.
Kjeld
E500 årgang 2003