Forvarme w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
mfl
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. jul 2009, 02:23
Geografisk sted: JYLLAND

Forvarme w211

Indlæg af mfl »

Jeg får ingen spænding ned til gløderørene selvom lampen lyser, :!: , kan det være relæet ? (hvor er det placeret ??)
Andre foreslag ?? :?: :?:
W211 280 CDI V6 10/06
W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Glødesluttrinet på V6'eren er svage. Har skiftet mange.
Sidder under og lidt til venstre for vaccumpumpen.
OBS OBS gløderrørerne som er keramiske, kører med 6Volt!!! så, ikke give dem 12V for at tjekke gennemgang...
mfl
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. jul 2009, 02:23
Geografisk sted: JYLLAND

Indlæg af mfl »

Jeg har udskiftet omtalte glødesluttrin, alle glødererene er ok men det har ikke ændret koldstarten, skal stadig snurre længe på starteren inden den slår igang :( .
Med det nye sluttrin: efter koldstart lyser glødelampe i ca 5 min. Er det en indikation at bilen endnu ikke er driftvarm eller ??
W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

hmm.... så skal der tester på, enten mangler den kl.30 eller der er LIN-bus fejl...
mfl
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. jul 2009, 02:23
Geografisk sted: JYLLAND

Indlæg af mfl »

Der er ingen fejl lagret..... og kl 30 er OK
Kan det ikke været noget diesel der løber retur?? men hvor ??
W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Forvarmer lampen skal lyse når man sætter tænding på alt efter motortemp. og skal slukke efter motorstart. Den må ikke lyse mens motor kører.

Der sidder el-brændstofpumpe i tanken. Selvom det løb retur, pumper den hurtigt tryk op igen.

Du skal sidde med tester og se faktiske værdier under motorstart. F.eks hvor hurtigt den opbygger railtryk, krumtap og knast signal osv.
mfl
Indlæg: 43
Tilmeldt: 11. jul 2009, 02:23
Geografisk sted: JYLLAND

Indlæg af mfl »

Det var sq 2 gløderør mere der var defekt
W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
Besvar