Jeg har en Mercedes A180 fra 2014, som er begyndt at komme med en hel masse fejlmeddelelser på elektriske systemer. Fejlene er blevet flere og flere gennem de sidste 3-4 måneder.
Den har indtil videre lavet følgende fejl:
Fejl på airbaggen i rattet - fejlen er efterhånden mere eller mindre konstant.
Fejl på ECO-mode - fejlen er meget diffus, og tit står ikonet bare og nærmest blinker skiftevis on/off. Systemet virker meget sjældent stabilt.
Fejl på HOLD-systemet. Systemet virker ikke længere på bilen.
Fejl på venstre baglygte/stoplys - fejlen kommer af og til, men er væk igen efter et par dage.
Fejl på tændingen - bilen kan ikke starte. Fejlen er kommet to gange, begge gange fulgt af fejl på dæktryksystemet.
Det spøjse er, at i hvert fald nogle af fejlene med sikkerhed har noget at gøre med fodpladen ved siden af koblingspedalen. Hvis jeg lægger vægt på pladen med min fod, begynder ECO-systemet at virke igen, men det stopper igen i dét øjeblik, jeg fjerner trykket fra fodpladen.
Det skal siges, at jeg er meget lidt teknisk begavet, så nærmest alt, hvad der hedder DIY er uden for mit kompetenceområde. En bekendt med el-kendskab fortæller mig, at der er ført nogle ledninger under fodpladen, som over tid kan blive beskadiget. Er det et problem, som andre har oplevet eller kender til? Og hvordan løses det i så fald - gerne uden at jeg skal betale for 10+ værkstedstimer for at få det ordnet!

Venlig hilsen
Michael