udetemperaturføler

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Carsten Hansen
Geografisk sted: Valsted, 9240 Nibe
Kontakt:

udetemperaturføler

Indlæg af Carsten Hansen »

Jeg har en 220 C CDI årg. 1999
Det er kun en uge siden jeg købte den, så der er en hel del jeg lige skal "finde" ud af.
-Men det undre mig at min udeføler viser 38.00 grader! selv om der er frostvejr.
Er der èn der har ide om hvad det kan skyldes.

Jeg har overvejet om det ikke ville være en god ide at få værkstedet til at sætte deres computer på,
for at se om det hele nu er som det skal være, -hvem ved om der skulle være nogle opdateringer til den?

Hilsen
Carsten
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Re: udetemperaturføler

Indlæg af Daimler »

Carsten Hansen skrev:Jeg har en 220 C CDI årg. 1999
Det er kun en uge siden jeg købte den, så der er en hel del jeg lige skal "finde" ud af.
-Men det undre mig at min udeføler viser 38.00 grader! selv om der er frostvejr.
Er der èn der har ide om hvad det kan skyldes.

Jeg har overvejet om det ikke ville være en god ide at få værkstedet til at sætte deres computer på,
for at se om det hele nu er som det skal være, -hvem ved om der skulle være nogle opdateringer til den?

Hilsen
Carsten
Hej Carsten.

Det er nok ledningen der er faldet af udetemperaturføleren, eller føleren der er kaput. den sidder i kofangerren lidt til vensre i i risten,
eller luftindtag.

Mvh Daimler! :wink:
bylle
Geografisk sted: århus

Indlæg af bylle »

hvor er du fra i landet
Brugeravatar
Carsten Hansen
Kontakt:

bylle skrev:hvor er du fra i landet
Jeg bor i Valsted, 7 km. uden for Nibe i Nordjylland.
Brugeravatar
Carsten Hansen
Kontakt:

Hej igen.
Nu har jeg ledt godt og grundigt man kan altså ikke finde en sådan føler.
Jeg er heller ikke helt sikker på jeg ved hvordan den ser ud, så jeg leder lidt i blinde.
På den gamle MB w124 jeg har (skal sælges) er føleren bare et tyndt rør med en ledning, men på Gørlevs hjemmeside
ligner føleren èn der skal ind i et hul og holdes fast af to modhager !! (hvis det er den rigtige jeg har set på)
- Er det muligt at få indkredset placeringen af den famøse udetemperaturføler mere præcis.
Venlig hilsen
Carsten Hansen
Lobner

Indlæg af Lobner »

Hej.

Ka det tænkes at puteren er stillet til at vise grader Fahrenheit (F) isted for celsius(C). 38 grader fahrenheit svare ca til 2-3 grader celsius.

Bare lige en tanke. :idea:

Hilsener

Thage
Brugeravatar
Carsten Hansen
Kontakt:

Lobner skrev:Hej.

Ka det tænkes at puteren er stillet til at vise grader Fahrenheit (F) isted for celsius(C). 38 grader fahrenheit svare ca til 2-3 grader celsius.

Hilsener

Thage
-Hej igen.
Det lyder da faktisk rigtigt, for helt nede ved garage gulvet er der jo ikke så varmt, så det skal nok passe med de ca. 3 grader.
:?: Men er det noget jeg selv kan lave om på? Og hvordan?
Jeg læste i instruktionsbogen at ude temperaturen/ kølevandet har indflydelse på den varme der kommer inde i kabinen!
-for den har jeg lidt bøvl med at styre.
Hilsen Carsten
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

Carsten Hansen skrev:

Hilsener

Thage
-Hej igen.
Det lyder da faktisk rigtigt, for helt nede ved garage gulvet er der jo ikke så varmt, så det skal nok passe med de ca. 3 grader.
Jeg læste i instruktionsbogen at ude temperaturen/ kølevandet har indflydelse på den varme der kommer inde i kabinen!
-for den har jeg lidt bøvl med at st
Hilsen Carsten

Den er ikke stillet til fahrenheit! den sidder i det lille hul i gitteret ved siden af den vensre tågelygte. Den kan jo også være kylet
væk men det er rigtig den sidder med to tapper i giteret :wink: Ned på knæ :(
Daimler
Brugeravatar
Carsten Hansen
Kontakt:

Daimler skrev:
Carsten Hansen skrev:

Hilsener

Thage
-Hej igen.
-for den har jeg lidt bøvl med at st
Hilsen Carsten

Den er ikke stillet til fahrenheit! den sidder i det lille hul i gitteret ved siden af den vensre tågelygte. Den kan jo også være kylet
væk men det er rigtig den sidder med to tapper i giteret :wink: Ned på knæ :(
Daimler
Helt i orden Daimler, jeg kikker på det. Jeg er ikke så stor (162cm.) så jeg kan nøjes med at bukke mig. :lol:
:wink: Carsten

:D Jeg har endelig fundet stikket til udetemperaturføleren, men føleren er der ikke så der indkøbes en ny.
:lol: Tak for hjælpen alle sammen, det er guld vær med sådan et forum som dette.
:wink: Hilsen Carsten
Besvar