Upgrade af Nokia telefon i Command system

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lobner

Upgrade af Nokia telefon i Command system

Indlæg af Lobner »

Hej Venner.
Nu tror jeg nok jeg har fundet ud af fiduserne (hidden magics) ved min mercer, så nu skal forbedringerne begynde.

Min Clk 500 w209 fra 2003 er udstyret med command og heri en Nokia telefon med håndrør i midterkonsol og håndfri. Alt virker såmen fint, men telefonen er så gammeldags at det er en fryd. Telefonbogen er flere minutter om at starte og sms-modulet tager mindst 5 minutter før den er klar. Jeg ved ikke så meget om det der med ledninger og skruer, men har dog fundet ud af følgende via w nr og russernes hjemmeside
352 operation and monitoring system comand (navigation + radio/cassette) (? 01.09.1996)
Ka man ikke upgrade telefonen, erstatte den med en mere up-to-date software. Egentlig kan jeg godt lide hørerøret engang imellem (ikke alle i bilen/udenfor kan høre hvad der siges), så blot at få smækket et bluetooth modul i mellem commanden og min sidste-skrig mobil, synes jeg må være sidste løsning eller hur?

Råd, vejledning, fy- eller hør råb modtages med glæde.

Og så lige God Påske til aller - husk påskebryg og Mercer hører ikke sammen.

Hilsener

Thage
marmint

Re: Upgrade af Nokia telefon i Command system

Indlæg af marmint »

Hej

Det er alt sammen i den nye command, men det er vældigt (dyrt!) omfattende at skifte delene! Jeg tog konsekvenserne i den ene af af mine biler (konens), og skiftede til en pioneer. Fuld skærm, alle dikkedarer og mere til... Det eneste, der er galt (og skærer lidt i hjertet) er, at det ikke er originalt. Det, at der står pioneer og ikke Mercedes Benz, har ,til nu, gjort, at jeg ikke har skiftet i den anden. Gør det dog nok, da man får mange flere og bedre muligheder. Bedre navigation, dvd, ipoddocking, bluetooth telefoni osv. osv. Men det ER pænere med den orignale command!!!

Med venlig hilsen

Henrik
ML 320
ML 55 amg
Lobner

Indlæg af Lobner »

Hej.

Det er jo en alvorlig ting at skifte til noget japsergrej, forstår godt du stoppede med konens Mercer -lol. Havde nok på fornemmelsen at der ikke var gen eller smutveje.

Command er uforholdsmæssig dyr her i skandinavien (jeg bor i Sverige), men har du checket USA, priserne er mere rimelige der.

Jeg tør dog ikke binde an med en udskiftning (kan næppe se forskel på en rød og en blå ledning), men overvejer dog stadig at få min svenske mekaniker til at gøre jobbet. Alternativet er osse at købe en nyere clk, de kan jo hentes i Tyskland til en billig penge pt. Her i Sverige betaler vi jo ikke afgift, så det er til at have med at gøre. Nu har jeg bare lige fået min 03 i en stand så det er labert at køre i den, så jeg ved ikke rigtigt.

Nå, tak for rådet og ha en god påske
marmint

Indlæg af marmint »

Hej

Har boet i USA, så har erfaring med priserne der, men... det er ikke bare at skifte command! Bilen er "født" til de forskellige command-systemer, derfor skal du skifte rigtigt meget i selve bilens elektronik, for at få den til at fungere. Men det ved Daimler sikkert meget mere om. Forsøger pt. at tage et par rigtigt "bling-bling" fælge hjem til konens bil (Hun er så'n!) De er "simpelthen for meget". Håber at få dem hjem uden for mange told&skat-problemer. Skal poste et billede af dem, hvis jeg får dem hjem! "Bling-bling", crome-detaljer, nye lygter, fælge, krystaller til låsepinde og sådan nogle ting, er utroligt billigt der.

Med venlig hilsen

Henrik
ml 320
ml 55 amg
MB-Freak
Geografisk sted: Hedensted

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Der findes et engelsk firma Comandonline som gør sig i opgraderinger og løsninger med comand.
Hvis du allerede har craddle til en nokia 6310 findes der et modul som kan monteres deri og så kan du bruge din bluetooth mobil derfra..

Prøv at se deres hjemmeside og om muligt kommer du videre..
http://www.comandonline.co.uk/

God fornøjelse m. projektet..

Mvh
MB-Freak
Besvar