Gearkasse 210.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Motby

Gearkasse 210.

Indlæg af Motby »

Hej.
Har et stort problem med vores 210'er, E 270, 2001. Den gik dårligt i gearene, når den var kold. Mekanikeren er ude med bål og brand og siger at den lækker lidt olie fra "stikket", at den er færdig, og at vi skal finde en ombytter, som koster ca 30 kg. :-( Efter påfyldning af olie kører den dog fint igen. Har holdt øje med oliespild og det er næsten ingen ting. Er det virkeligt nødvendigt at skifte den ? Kan man gøre noget ? Skal man prøve Tyskland ? Bilen har gået 400000 og jeg blev lovet ved købet hos forhandler for 2 år siden at den var renoveret dog uden at få dokumentation. Dumt. Men man bliver jo lidt forelsket i en flot bil og så går hjernen ud. Håber at i kan hjælpe. MVH.
Karsten

Re: Gearkasse 210.

Indlæg af Karsten »

hej, det med at den lækker olie fra stikket, må vel være det store runde elstik der sidder forest i højre side på gearkassen, det er meget normalt at den gør det, kør ind til mercedes og køb et nyt stik (det koster ikke en bondegård), er du selv lidt finger snild kan du skifte den selv, ellers få mercedes til det det tager ca 1 time, og så er olie spildet væk et årstid, hvad værre er at et utæt stik kan skubbe olien op gennem ledningsnettet til styrboksen som sidder i højre inderskærm og fylde den med olie, det skal du få kontrolerer, hvis den er fyldt med olie skal den renses med kontaktrens.
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Styrebox til gear i højre inderskærm ??????? , den er da indb. i gearkassen !!
ZOOM ZOOM.
Karsten

Indlæg af Karsten »

BWJ skrev:Styrebox til gear i højre inderskærm ??????? , den er da indb. i gearkassen !!
Den 210 jeg har, sidder stryrboxen (N15/3 etc control modul) i højre inderskærm under stort sort plast dæksel (control modul box) ????????????????+
W210.217

Indlæg af W210.217 »

Jeg har også haft udfordringer med automatgearkassen på min E290 årgang 96.

Var lidt i vildrede med at finde et godt værksted og ringede endda til Mercedes i Flensburg, men fik 3 forskellige forklaringer fra hvert værksted.

Til slut fandt jeg Dybæk auto i 4330 Hvalsø. Han kørte en kort tur i den og forklarede at der skulle skiftes sådan og sådan, gav mig en fast pris og fast tid.

Bilen var færdig en time før tid, han havde gemt de ødelagte dele som han viste mig, og nu skifter automatgearet som det skal.
CDI

Indlæg af CDI »

BWJ skrev:Styrebox til gear i højre inderskærm ??????? , den er da indb. i gearkassen !!

Jaeeee på en 722.9 (7-trins automatgear) ikke på en 722.6 (5-trins automatgear) :roll:
Besvar