Hej Daimler,
Tak for det. Jeg har nu købt en ny (brugt) styrespindel hos Gørløse auto (ca. 1000 kr), da den anden simpelthen er for ødelagt af min boren
Ved installationen af den er det næste problem så bare at når jeg spænder på kugleleddet i øverste bærearm så roterer det med rundt

Der er ikke mulighed for at indsætte en unbraco nøgle som i den nederste bærekugle. øv. Hvad gør man så? Det er da et latterligt design, er noget fortørnet over Mercedes-benz her (både mht. til den styrepind der sad fast og så sådan noget her, f.eks. hvorfor går hullet til styrepinden ikke helt igennem så man kan banke den ud bagfra?).
I øvrigt da jeg skulle skifte den spindel så sidder der en holder til bremseslangen og abs-sensor ledning, som også skal skrues af. Den har 2 stks torx-skruer. Nå, ud og købe et torx sæt (sådan et med nogle L-formede 'skruetrækkere'), og ej heller det billigste (chrome vanadium). Jeg kunne godt få den af den gamle, men på den nye spindel lagde jeg ud med at dels knække en tand af min nye torx skruetrækker og dels ødelægge kærven i torx-skruen.

Så jeg endte med at lade den sidde og så skære hul i holderen til bremseslangen så jeg kunne få den ind i holderen (svært at beskrive men man ved hvad jeg mener når man ser det). Er der nogen her der kan forklare hvorfor hulen Mercedes-benz har valg at bruge torx her? hvad er der nu galt med en bolt?
Mvh.