swoyzee skrev:jo 123000 er lidt for en kæde+kædestrammere, men det er jo folk herinde der siger 100000 km.
har snakket med Mercedes om det og de er helt uforstående, og siger mellem 250000 og 300000 km.
Mon ikke du skulle få en vurdering på aut. værksted, måske der er kulance eller hvad ved jeg hvis der er noget galt.
Iøvrigt har du prøvet "hvad fejler min bil" på Hessels side, det er GRATIS, jeg fik skiftet airbagmodul UB på den konto.
Din bil- du bestemmer. Men prøv at spørge Mercedes om de vil give dig en skriftlig garanti på at kæde og strammere holder 300.000km, det er jo gratis for ham at sige hvad han vil, men anderledes hvis han vil skriftligt garantere dette.
Du bad om råd og jeg gav dig de bedste råd jeg har ang SLK, som jeg selv følger. Og der er jo en årsag til at det er så let at finde fora hvor netop kæde og strammere diskuteres på disse M271 følsomme skod motorer
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Det er en cykel kæde man kan næsten se den ikke ka holde!
ved ikke hvad det vil koste i ekstra brændstof hvis man lavede en dobbelt kæde ,der min kunne holde 300-400000 ? men er det ikke det værd?
chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Det er en cykel kæde man kan næsten se den ikke ka holde!
ved ikke hvad det vil koste i ekstra brændstof hvis man lavede en dobbelt kæde ,der min kunne holde 300-400000 ? men er det ikke det værd?
chr
Er det ikke noget nær samme type som på 651 motoren (den der vender forkert)
Det er en cykel kæde man kan næsten se den ikke ka holde!
ved ikke hvad det vil koste i ekstra brændstof hvis man lavede en dobbelt kæde ,der min kunne holde 300-400000 ? men er det ikke det værd?
chr
Andre bilfabrikanter anvender tandrem, der er relativt let at skifte og med TYDELIGE service intervaller så der ikke hersker tvivl hvordan dette skal serviceres.
Jeg ved at andre ikke er enige, men jeg mener at motoren er fejlkonstrueret.
Der er også direkte indsprøjtning, så når motorstyringen anvender udstødningsluft, så vil indsugningsventilerne blive sodet og kokser til. på andre motorer der ikke har direkte indsprøjtning men derimod lader benzinen "skylle" indsugningsventilerne rene, opstår dette problem ikke.
Disse problemer findes også på BMW, Mitshubishi GDI og andre, se billeder her: http://www.performanceone.ca/blog-post- ... n-buildup/
Uanfægtet er jeg alligevel glad for mine egen gamle R171 SLK
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Er der forskellige variationer mht til benzin indsprøjtningen. Synes ikke at jeg skal have dette direkte indsprøjtning på min C200 W206 2006.
Har læst en del om den kæde på nettet og talt med mange værksteder om den kæde. Kæden er bestemt et svagt punkt, men samtidig kan hyppige olieskift forlænge livet på denne betydelig. At man skulle køre 25.000 km på samme olie er i mine øjne et overgreb på alle motorer uanset mærke. Jeg skifter for hver 7000km. Hvis man selv skifter er det en billig fornøjelse i forhold til en motor reparation.
Nu har min M271 kun tilbagelagt 56.000 km, så håber skam der er mange gode km tilbage i den. MEN det kan jo være jeg bliver klogere senere.
Har nu indhentet 4 tilbud på udskiftning af knastkæde plus kædestrammere
de ligger alle på ca kr. 6000,fordelt således kædekit kr. 4000, 3 timers arbejdsløn + diverse miljøafgifter ca. kr. 2000
håber der er andre der har glæde af denne oplysning, da der jo har været stor uenighed om prisen
swoyzee skrev:Har nu indhentet 4 tilbud på udskiftning af knastkæde plus kædestrammere
de ligger alle på ca kr. 6000,fordelt således kædekit kr. 4000, 3 timers arbejdsløn + diverse miljøafgifter ca. kr. 2000
håber der er andre der har glæde af denne oplysning, da der jo har været stor uenighed om prisen
Hej
Min slk 200 kompressor r171, 2004 , 125,000km, har en lille skure/hvæselyd og den falder lige en ubetydelighed i omdrejninger når den går i tomgang med aircon. slået til,
det lyder nærmest som en ventil der åbner, er det normalt eller skal klimaanlæget gåes efter?
Mon ikke det skyldes at airconditioningen "bruger" er par heste på at blive trukket med rundt, og motoren derved vil køre en anelse langsommere i tomgang
Hm mon den hvæselyd er din kompressor?
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Nogle der har erfaring med at skifte remskiven ud på Aeton M65 kompressoren,på min slk200 r171 fra 04-2004
vil gerne skifte den originale på en diameter på 72mm. ud med en på 62 mm.
Nogen der har erfaring med om motoren kan holde til det større ladetryk ?
PS: Kører ikke dørtræk eller race, men bare rart at have den øgede acceleration ved overhalinger osv.