Mercedes C280 2,8 Elegance 4 døre

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Mercedes C280 2,8 Elegance 4 døre

Indlæg af Administrator »

hej

jeg har kikket på en Mercedes C280 2,8 Elegance 4 døre Sortmetal totalistandsat med 300 t.km 94, er det også en rust bunke, nu har jeg før handlet med den forhandler, uden problemer.

jørgen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej jeg har selv en C280 sport med 210.000 på tælleren.
Det er ikke mit indtryk de er slemme rustmæssigt, men har fået fortalt man skal være ops på vangerne bådede for og bag.

Min kom til DK i 04 fra syd-tyskland, (har ikke fået rustbehandling endnu :oops: )den er begyndt i skærmkanter og omkring frontruden, specielt i de nederste hjørner (det kan du ikke se uden at afmontere plastikken foran ruden)

Motoren har 3 ting, toppakningen er svag, den kan blive utæt (olie foran i højre side, det er min) ledningsnettet på motoren, isoleringen bliver hår og knækker af, remstrammerhjulet bliver "træt" i den gummi-klods der holder remmen stram.

Gearkassen er begyndt at opføre sig mærkeligt, den er lang tid om at skifte fra 2-3, men kun når den er kold, så prøv at komme uanmeldt og prøv en tur inden den er blevet varm.

Ellers tror jeg ikke der er noget særligt med dem :wink:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

MB C280 skrev:Hej jeg har selv en C280 sport med 210.000 på tælleren.
Det er ikke mit indtryk de er slemme rustmæssigt, men har fået fortalt man skal være ops på vangerne bådede for og bag.

Min kom til DK i 04 fra syd-tyskland, (har ikke fået rustbehandling endnu :oops: )den er begyndt i skærmkanter og omkring frontruden, specielt i de nederste hjørner (det kan du ikke se uden at afmontere plastikken foran ruden)

Motoren har 3 ting, toppakningen er svag, den kan blive utæt (olie foran i højre side, det er min) ledningsnettet på motoren, isoleringen bliver hår og knækker af, remstrammerhjulet bliver "træt" i den gummi-klods der holder remmen stram.


Gearkassen er begyndt at opføre sig mærkeligt, den er lang tid om at skifte fra 2-3, men kun når den er kold, så prøv at komme uanmeldt og prøv en tur inden den er blevet varm.

Ellers tror jeg ikke der er noget særligt med dem :wink:

hej tak for svaret
det er sådan nogle ting der er rart at vide, når man nu skal handle bil
det er der hvor man kan få den ned i pris, særligt nu hvor der er nogle der er meget på røven.
og hvor meget ligger du på i snit med L/km på normal kørsel.
mener at have læst noget med ca 10L pr. 100 km.

jørgen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Det er også rigtigt, jeg kører 25 km hver dag, og igennem Odense med kø og den kører 10-11km/L.

Sidste sommer var vi i Prag, der kørte den ca. 13km/L. på hele turen, det syntes jeg er ok.

(den kan også nemt køre mindre :wink: )
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

MB C280 skrev: Gearkassen er begyndt at opføre sig mærkeligt, den er lang tid om at skifte fra 2-3, men kun når den er kold, så prøv at komme uanmeldt og prøv en tur inden den er blevet varm.
Min C180 trækker også skiftet ud mellem 2 og 3 gear. Men ifølge Mercedes er det for at bilen skal blive hurtigere varm, så derfor skifter den ved højere omdrejninger når den er kold, men som sagt kun mellem 2. og 3. gear.
Personligt ville jeg meget gerne fjerne denne "smarte ting", da det er møgirriterende at den trækker skiftet ud til 3000 omdr.,når motoren er iskold, men efter hvad jeg har læst mig frem til, kan det ikke kobles fra.
(Man kan lade bilen stå lidt i tomgang, så den bliver lidt varm, så gør den det ikke.)
Nu ved jeg ikke om vi har samme type gearkasse, men min er vaccumstyret.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Nåh, jeg troede der var noget galt med den, :? jeg syntes bare ikke det har været sådan hele tiden. :?:

Efter russer-siden så er det også en vaccumstyret, men min skifter først ved 3500 omdr.(også kun når den er kold)

Hvis jeg køre meeeeeeget pænt kun akselærere ganske lidt skifter den nogle gange omkring 2500 omdr.

Model: C 280 , C36 AMG
Chassis: 202028xxxxxxxx
Engine: 104941 12 004562
Transmission: 722424 03 410172
Besvar