Startproblemer W245/B180CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jens Nicolajsen

Startproblemer W245/B180CDI

Indlæg af Jens Nicolajsen »

Nogle gange sker der intet, når jeg drejer nøglen. Dvs. ingen lys i display. -> Motor starter ikke
nogle gange kommer lys i display, men ikke gløderør -> Motor starter ikke
Nogle gange starter den fint...
Jeg kan ikke se noget mønster ift. varm/kold, våd/tør. Jeg har prøvet med jumpstarter på. Hjælper tilsyneladende ikke.
Jeg er ved at opgive den. Den har været på værksted seks gange, uden løsning. Tre forskellige steder. Det har snart kostet udbetalingen på en ny bil...
Nogen forslag?
Kuha
Geografisk sted: Hillerød

Re: Startproblemer W245/B180CDI

Indlæg af Kuha »

Hvis batteri spændingen er i nærheden af de 9 v ter den sig underligt.
Prøv batteri polerne, steel forbindelsen, eller skift batteriet.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Jens Nicolajsen

Takker. Det vil jeg snakke med værkstedet om. Selvom batteriet blev skiftet som det første forsøg. Men stelforbindelsen er jeg ikke sikker på er testet...
Kuha

Indlæg af Kuha »

Jens Nicolajsen skrev:Takker. Det vil jeg snakke med værkstedet om. Selvom batteriet blev skiftet som det første forsøg. Men stelforbindelsen er jeg ikke sikker på er testet...
Er der noget nyt vedr. startproblemerne.
Rart med nye info
Jens Nicolajsen

Ikke noget nyt endnu. Problemerne er der stadigt. Værkstedet ringede ikke tilbage fredag, så jeg må hellere tage initiativ. Men her i weekenden startede den første gang, når den var varm... Ret frustrerende, for jeg har ellers været ret glad for den...
Bent

Indlæg af Bent »

Det med en svag batteri kender jeg til. Jeg har en W211 E320 V6, - flader batterispændingen til ca. 12,5V, kan der komme mange forskellige problemer. Jeg ved selvfølgelig ikke om en W245 er ligeså kræsen mht. en god batteri - men det skulle ikke undre mig.
Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Bent skrev:Det med en svag batteri kender jeg til. Jeg har en W211 E320 V6, - flader batterispændingen til ca. 12,5V, kan der komme mange forskellige problemer. Jeg ved selvfølgelig ikke om en W245 er ligeså kræsen mht. en god batteri - men det skulle ikke undre mig.
Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.
AGM :!:
ZOOM ZOOM.
Bent

Indlæg af Bent »

Rigtig : AGM
tømreren
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af tømreren »

Bent skrev:Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.
Min 'Vito' kører da stadig med det originale bly/syre batteri. 10 år gammelt om 25 dage..... 8)
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Jens Nicolajsen

Det ser alligevel ud til, at der er et mønster: Problemet er der oftest, når det er vådt, men sjældent når motoren er helt varm. Har spurgt næsten alle, jeg kommer i nærheden af, og to har nævnt bunden i tændingslåsen. Nogen erfaringer med det? Men skal nu på værksted for 7. gang på mandag. Hvis det ikke hjælper må jeg prøve at svinge en sort kat i antennen ved fuldmåne, eller sælge den som reservedele... :cry:
Kuha

Indlæg af Kuha »

Jens Nicolajsen skrev:Det ser alligevel ud til, at der er et mønster: Problemet er der oftest, når det er vådt, men sjældent når motoren er helt varm. Har spurgt næsten alle, jeg kommer i nærheden af, og to har nævnt bunden i tændingslåsen. Nogen erfaringer med det? Men skal nu på værksted for 7. gang på mandag. Hvis det ikke hjælper må jeg prøve at svinge en sort kat i antennen ved fuldmåne, eller sælge den som reservedele... :cry:
Har du gennemgået stelforbindelserne ved batterikassen og ved instrumenteringen.
periodiske el - fejl, er som regel - der har en dårlig forbindelse.
Brugeravatar
Phase639
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Phase639 »

Kuha skrev:
Jens Nicolajsen skrev:Det ser alligevel ud til, at der er et mønster: Problemet er der oftest, når det er vådt, men sjældent når motoren er helt varm. Har spurgt næsten alle, jeg kommer i nærheden af, og to har nævnt bunden i tændingslåsen. Nogen erfaringer med det? Men skal nu på værksted for 7. gang på mandag. Hvis det ikke hjælper må jeg prøve at svinge en sort kat i antennen ved fuldmåne, eller sælge den som reservedele... :cry:
Har du gennemgået stelforbindelserne ved batterikassen og ved instrumenteringen.
periodiske el - fejl, er som regel - der har en dårlig forbindelse.
Jeg vil også tjekke stelforbindelse inden udskiftning af batteri m.m. Jeg har haft en ligende problem hvor stelforbindelsen var irret mellem karrosseriet og gearkassen (en 3 cm tyk og 15 cm lang stelkabel) - det gav mange mærkelige fejl og startproblemer hvor netop en jumpstarter ikke var meget bevendt heller.

Held og lykke;-)

Jeg har nu fået tjekket stelforbindelse, ledningsnet og skiftet ratlåse. Og det sidste mente værkstedet ville løse problemet. Men problemet er der stadigt....
Jens Nicolajsen

Jeg tror nu, langt om længe, at løsningen er fundet. Efter 13 værkstedsbesøg med startproblemet, ser det nu til at være løst ved reparation af motorstyringen. Præcist hvad fejlen bestod i, ved jeg faktisk ikke. Men den starter nu hver gang! Så kan jeg forhåbentligt beholde den nogle år mere.
Besvar